פרשת חטיפת ילדי תימן: האם נחשפו החומרים כולם?

איתי גדסי No Comments on פרשת חטיפת ילדי תימן: האם נחשפו החומרים כולם?

הוועדה לענייני ארכיונים תדון – האם ישנם חומרים בארכיונים ביטחוניים של ילדי תימן שטרם נחשפו | שקד: "פרשת ילדי תימן היא פצע מדמם בחברה הישראלית"

עולים מתימן | אילוסטרציה צילום: לע''מ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שרת המשפטים איילת שקד הודיעה כי בכוונתה לכנס את ועדת השרים לענייני ארכיונים כדי לדון בחשיפת חומרים נוספים על ילדי תימן. כינוס הוועדה יתקיים לבקשת "פורום אחיי", ובשיתוף ח"כ נורית קורן ונציגי יתר העמותות העוסקות בנושא, מתוך חשש של הפורום שגופים מטעם המדינה מסתירים מידע רלוונטי בעילות ביטחון.

הדיון יתמקד בשתי סוגיות: בירור קיומו של חומר ארכיוני בידי המוסד וכן בירור התיעוד בארכיון צה"ל אודות הצנזורה בשנות ה- 50 בנוגע לפרשת ילדי תימן, כולל מעורבות חיל הרפואה בילדי העולים בשנים 1950-1951. כמו כן שקד ביקשה מגנז המדינה להכין סקירה על הליך חשיפת החומרים שנערך עד כה.

"פורום אחיי" פירטו מספר אירועים שלטענתם לא נחשפו לציבור.

שרת המשפטים איילת שקד אמרה: "פרשת ילדי תימן היא פצע מדמם בחברה הישראלית, ועלינו מוטלת החובה לעשות הכל כדי לאחות אותו. בשנתיים האחרונות הובלתי, יחד עם אנשי משרד המשפטים, השר צחי הנגבי וח"כ נורית קורן, לחשיפת הארכיונים בנוגע לפרשת ילדי תימן שהוחזקו על ידי ארכיון המדינה. לאחרונה, הובהר לי כי ייתכן וישנם חומרים נוספים המצויים בגופי הבטחון, ואני ביקשתי לברר סוגיה זו מכח סמכותי כיו"ר ועדת השרים לענייני ארכיונים"



0 תגובות